Review fotoboek | Saal Digital

Ik denk dat dit voor velen een heel herkenbaar verhaal is. Iedereen heeft tegenwoordig zoveel leuke foto’s op zijn of haar harde schijf staan. Vakantiefoto’s, foto’s van je huisdier, vrienden en of familie. Tijdens een vakantie worden er heel wat foto’s gemaakt. Nadat je dan thuisgekomen bent van een prachtige vakantie zet je al je foto’s op de computer. Je bekijkt, selecteert en bewerkt ze. Als laatste stap belanden deze beelden dan meestal in een mapje ‘vakantie 2019’. De intentie om achteraf je foto’s te verwerken is er wel maar helaas komt het er grotendeels niet meer van in huis. Welkom in ons digitaal tijdperk!

Wat kan je doen met je foto’s?

Er zijn verschillende mogelijkheden om je foto’s tastbaar te maken. Bijvoorbeeld: een fotoboek, een canvas, een afdruk, een collage,.. Er zijn talrijke originele mogelijkheden om creatief om te gaan met je digitale beelden. Op Pinterest kan je al super veel leuke ideetjes terugvinden. Het is veel gezelliger om je foto’s op één van de bovenstaande manieren aan iemand te kunnen presenteren in plaats van je Windows Photo Viewer te open op je computer.

De Sofware

Dit fotoboek van Thailand heb ik ontworpen met de software van Saal Digital. Je kan de software gemakkelijk installeren zowel voor Windows als voor Mac gebruikers. De volgende stap is om het soort album te kiezen. Vervolgens selecteer je het formaat en het aantal pagina’s. Je kan je keuze nadien nog wijzigen of aanpassen. Ik heb gekozen voor een fotoboek bestaande uit 38 pagina’s van het formaat 28 x 19 cm. Je hebt de mogelijkheid om je ontwerp zelf naar je eigen hand te zetten maar je kan ook voor een bestaande basic lay-out of thema kiezen. De keuze uit de verschillende thema’s en effecten zijn niet extreem uitgebreid. Dit is toch wel een klein minpuntje. Een lay-out maken in Photoshop is ook een optie, deze kan je later in het boek voegen. Dit werkt perfect en dan heb je geen beperkingen in je eigen ontwerp.

Het fotoboek

Mijn fotoboek is toegekomen binnen de 4 werkdagen. Ik ben dan ook heel tevreden met de snelle service. Het boek had platliggende pagina’s, dit is voor mij een groot pluspunt. Op deze manier kan je een foto over twee pagina’s laten lopen. Voor ik mijn boek liet drukken had ik al reeds een paar recensies van fotografen gelezen en bekeken. Dit was ook één van de redenen waarom ik het boek bij Saal Digital heb laten drukken. Je kan ook kiezen om geen barcode op je fotoboek weer te geven dit uiteraard wel voor een meerprijs. Deze optie oogt wel veel professioneler naar je klant toe.

De kwaliteit is super! De kleuren van de foto’s zijn exact zoals ik ze bewerkt heb. De pagina’s zijn stevig en dik. Als je door het fotoboek bladert zullen de pagina’s nooit scheuren of zullen er nooit hoekjes ontstaan. Ik heb gekozen voor een gewatteerde cover waardoor er minder snel krassen op het kaft komen, moest het boek een keertje vallen. De cover voelt heel fijn aan. Ik kan Saal Digital aan iedereen aanraden. De snelle service en prijs/kwaliteit zijn geweldig!